lørdag den 7. januar 2012

Daglig make up rutine

(Jeg har nummeret produkterne efter hvilken rækkefølge de bruges i)

Nr.1 er en mousse som jeg bruger i stedet for foundation. Huden kan bedre ånde igennem den her. Den hedder Maybelline Dream Matte Mousse, og jeg bruger 010 Ivory.

Nr. 2 er en concealer som jeg har brugt i mange år. Jeg har prøvet mange forskellige, men jeg syntes at blandt de "billige" produkter, så er det den der passer bedst til mig. Jeg bruger den både under øjnene, og som dækstift, når jeg har urenheder. Den hedder Maxfactor Mastertouch under eye concealer, og jeg bruger 303 Ivory.

Nr. 3 er en helt almindelig pudder, som ligger sig blødt ovenpå huden. Jeg bruger den for lige at få dækket det sidste fejlbare. Den hedder Maybelline Dream Matte Powder, og jeg bruger 07 Sand Sable.

Nr. 4 er det mest vigtige. Det er en solskinspudder, som jeg påfører for at give huden lidt farve og finish. Den er helt fantastisk. Den hedder Loreal Glam Bronze Duo Sun Powder, og jeg bruger 101 Blonde Harmony.

Nr. 5 er en hvid eyeliner. Det er nok ikke de fleste som bruger en hvid eyeliner, men fordi jeg har meget smalle øjne, er den vildt skøn. Den skaber store flotte øjne. Den jeg har lige pt. hedder Gosh Kohl/Eye liner.

Nr. 6 er en helt almindelig sort eyeliner. Den bruger jeg lige under de nederste øjenvipper, for at skabe illusionen af mere fylde på øjenvipperne. Den jeg har lige nu hedder Rimmel London Soft Kohl, og jeg bruger 061 Jet Black.

Nr. 7 er en mascara. Egentlig bruger jeg flere forskellige, da mascaraer er meget forskellige. Nogle skaber længde, mens andre skaber fylde. Den her giver lange øjenvipper. Den hedder Loreal Telescopic Mascara, og da min er helt slidt, kan jeg ikke se hvad den præcis hedder. Men den er sort :-)

Nr. 8 er øjenbryns blyant. Jeg har mørke markeringer i mine øjenbryn, så jeg behøver den egentlig ikke. Men jeg kan godt lide at de er lidt mørke og ens. Min hedder Gosh Eyebrow Pencil, og jeg bruger 01 Brown.

Make up tasken er en super fin lille sag fra H&M. Den fåes også i rød og lyserød. Den kan købes lige HER. Den er endda på udsalg og koster 15kr.

Som i kan se, er det ikke kvalitetsprodukter jeg bruger og det skal der laves om på. Et af mine nytårsfortsætter er at blive mere kvalitetsbevidst, både når det gælder tøj, men også make up. Det er bare lidt svært når man kun har en S.U.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar